تجربه بازی هیولا Campy Creatures

 

تجربه بازی هیولا Campy Creature

در این پست می خواهیم بازی هیولا را به شما معرفی کنیم و در مورد روش انجام بازی و حس و حال بازی با شما صحبت کنیم.

داستان بازی از این قرار است که دانشمندی دیوانه برای انجام آزمایشات خود نیاز به داوطلب هایی از جنس انسان دارد. به دلایل نامشخصی! کسی داوطلب این آزمایش ها نمی شود. وی از هیولاهای معروف درخواست می کند که برای وی داوطلبانی را به زور بربایند و به وی پیشکش کنند. هر کسی که بتواند بهترین قربانی ها را به آزمایشگاه این مرد بیاورد، جوایزی ارزشمند دریافت خواهد کرد.

بازی هیولا یا Campy Creatures یک بازی در دسته دورهمی است که توسط تیم ماربل گیمز در ایران تولید شده است. بازیکنان در این بازی در نقش رهبران تیم های هیولایی هستند که باید با استفاده به موقع و درست از هیولاهای خود، قربانیان مختلفی را به دست بیاورند و امتیاز کسب کنند.

قبل از اینکه بقیه مقاله تجربه بازی هیولا Campy Creatures را بخوانید، به شما پیشنهاد می کنیم که ویدیو روش انجام بازی هیولا Campy Creatures را از اینجا مشاهده نمایید.

 

روش انجام بازی

در ابتدا به هر بازیکن یک دسته کارت هیولا از عدد 0 الی 8 داده می شود که پشت یکسانی دارند. صفحه نوبت شمار به همراه توکن های نوبت شمار در مرکز زمین قرار داده شده و سپس به تعداد بازیکنان کارت قربانی رو می شود. کارت های قربانی شامل اسم قربانی و امتیازی است که آن قربانی در صورت کسب شدن توسط بازیکن به وی می دهد. قربانی ها دارای امتیاز مثبت یا منفی هستند.

امتیاز شمار بازی هیولا

در هر نوبت بازیکنان همزمان یکی از هیولاها را از دست خود رو کرده و بر اساس اولویتی که در پایین کارت با “نقطه” مشخص شده، توانایی آن هیولا که متنی است که بر روی کارت نوشته شده، اعمال می شود. مثلا Vampire توانایی بازیکن سمت چپ را خنثی می کند و یا Invader که یک موجود فضایی است، می تواند 2 قربانی را بردارد. بعد از اعمال توانایی هیولاها، بازیکنان به ترتیب با توجه به عددی که بر روی کارت هیولایشان قرار دارد که قدرت آن ها را مشخص می کند، یکی از کارت های قربانی را برداشته و جلوی خود قرار می دهند.

چیدمان بازی هیولا

بعد از برداشتن قربانی ها (که ممکن است بعضی از بازیکنان قربانی برندارند یا قربانی که بر می دارند، امتیاز منفی داشته باشد) قربانی های جدید رو شده و بازیکنان با استفاده از هیولاهای باقی مانده در دستشان، باید قربانی های جدید به دست آورند.

بازی همینطور ادامه پیدا می کند تا دسته کارت قربانی ها به پایان برسد. در این لحظه بازیکنان امتیاز قربانیان خود را جمع زده و در صفحه امتیاز شمار مشخص می کنند. کارت های قربانیان بر خورده و دور جدیدی را آغاز می کنند. بعد از 3 دور بازی، بازیکنی با بیشترین امتیاز برنده بازی خواهد شد.

 

مهمانی هیولاها

قبل از هر چیز بیایید نگاهی به هیولاهای بازی هیولا Campy Creatures بیاندازیم. این هیولاها در واقع هیولاهایی هستند که در دهه 40 و 50 میلادی در هالیوود سلطنت می کردند. در آن زمان ها خبری از Conjuring و Annabell نبود و قرار نبود با جن و پری بترسیم و به جای آن ها مرد نامرئی، خون آشام ها، گرگینه ها و گودزیلا (Kaijuu) مرد میدان بودند و وظیفه ترساندن مردم را در سینماها برعهده داشتند. این هیولاها به شکل بسیار جذابی برای متولدین دهه 50 و 60 شمسی در ایران می توانند خاطره انگیز و جذاب باشند ولی ممکن است برای نوجوان ها و جوان های امروزی کمی ناملموس جلوه کنند ولی در بازی هویلا Campy Creatures قرار است از این هیولاهای بامزه استفاده کنیم تا امتیاز بگیریم.

دسته کارت های هیولا در بازی هیولا

همزمان بازی کردن هیولاها کار جذابی است. فکر کردن در مورد اینکه الان چه هیولایی بیشتر به درد می خورد، شاید در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی سوال اصلی اینجاست که بازیکنان دیگر چه هیولایی می خواهند بازی کنند و بازی کردن چه هیولایی می تواند بهترین انتخاب باشد. قدرت هر هیولا (عددی که بر روی کارت است) شاید به تنهایی حلال مشکلات نباشد بلکه درست بازی کردن و به موقع بازی کردن هیولاها بسیار مهمتر از قدرت است. مثلا به قدرت مومیایی نگاه کنید:

اگر کارت Kaijuu بازی شده است، می توانی قبل از همه شکار را شروع کنی.

با اینکه قدرت مومیایی 3 است ولی اگر به موقع و در زمان استفاده از Kaijuu توسط بازیکنان دیگر بازی شود، می توانیم با استفاده از این کارت، زودتر از دیگران به قربانی با امتیاز بالا برسیم. استفاده از توانایی هیولاها قبل از اعمال قدرت هیولا اتفاق می افتد پس نکته بسیار مهم در بازی استفاده از همین توانایی هاست.

قربانی های بازی هیولا

نکته خاصی در مورد قربانی های بازی هیولا که در واقع امتیاز های بازی هستند، به ذهنم نمی رسد ولی بد نیست در مورد آن ها به این نکته بسنده کنم که هر کدام از این قربانی ها در واقع دشمنان یا قربانیان مستقیم یکی از این هیولاها در داستان فیلم ها یا کتاب های آن ها هستند. مثلا شکارچی که دشمن گرگینه یا باستان شناس که دشمن مومیایی است. از لحاظ تم، طرح بازی آقای Josh Emrich توانسته عناصر مختلف بازی را در کنار هم به بهترین شکل ممکن قرار دهد و اگر کمی در جزییات بازی، دقت کنیم شاید بتوانیم به فکری که در پشت پرده وجود داشته است، پی ببریم.

 

جعبه بازی هیولا Campy Creatures

حرف آخر

بازی هیولا Campy Creature بازی خوبی است. بهترین بازی دورهمی نیست ولی می تواند به عنوان یک بازی فیلر شما را از تهیه این بازی راضی نگه دارد. انتخاب کردن کارت ها، هیجان لحظه رو کردن کارت ها و توانایی های مختلف هیولاها هیجان انگیز است و شاید منتظر ماندن برای عرضه این بازی در ایران بعد از گذشت یک سال و نیم از عرضه بازی، ارزشش را داشته باشد.

اگر تجربه این بازی را دارید، حتما نظرتان را برای ما بنویسید. برای خواندن مطالب دیگر از تجربه بازی ها، به اینجا مراجعه نمایید.

شما می توانید بازی هیولا را از فروشگاه بازی نوین در اینجا تهیه کنید.

 

داود سامانی

از اون موقعی که یادم میاد بازی کردن رو دوست داشتم. البته بیشتر ویدیو گیم. از میکرو به بعد همه نسل ها رو تجربه کردم و بیشترین زمان تفریحم رو به بازی گذروندم تا با بردگیم آشنا شدم. حالا هم قراره تا جایی که می تونم شما رو بیارم توی دنیای خودم. دنیای بدون مرز بازی های رومیزی!!!

 

مطلب پیشنهادی

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام از خدمات پرفروش و پرطرفدار مای ممبر است. خرید لایک اینستاگرام تضمینی …

یک دیدگاه

  1. سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *