مقایسه بازی Kenjin و بازی Battle Line

 

در این مطلب می خواهیم مقایسه کاملی بین دو بازی Kenjin و Battle Line داشته باشیم. پس اگر می خواهید مقایسه بازی Kenjin و Battle Line را بخوانید و متوجه شوید که کدام یک از این 2 بازی برای شما بهتر است، با ادامه مطلب همراه ما باشید.

مقایسه بازی kenjin و بازی Battle Line

جنگ و دیگر هیچ

ما پسر بچه ها از کودکی با جنگ آشنا می شویم. چه بر سر یک اسباب بازی کوچک چه زمانی که در کوچه فوتبال بازی می کنیم و کسی اذیتمان می کند. ظاهرا جنگیدن در خون ماست و اگر لحظه ای از جنگ دست برداریم، عمر خود را تلف کرده ایم. البته ناگفته پیداست که با بزرگتر شدن ما این جنگ ها به رقابت های شغلی، تحصیلی و حتی رانندگی تبدیل می شود ولی جنگ، جنگ است و همیشه می جنگیم.

در حوزه بازی های کنسولی و ویدیوگیم، یکی از بهترین سبک ها و یکی از بهترین دسته بندی های بازی ها به سبک جنگی تعلق دارد. چه در جنگ با اسلحه مثل Call Of Duty به دل دشمن بتازیم و در نقش کاپیتان شپرد بخواهیم از ماکاروف انتقام بگیریم یا تبری در دست خود گرفته و در نقش کریتوس خدایان دنیای نورس را قلع و قمع کنیم، همیشه عاشق جنگیدنیم.

بازی call of duty mobile

حالا در بازی های رومیزی هم اوضاع زیاد متفاوت نیست و همچنان جنگیدن و رقابت کردن با استفاده از تاس و کارت بر روی صفحات مقوایی یکی از جذاب ترین سرگرمی هاست و طراحان بازی های رومیزی هم نگاه ویژه ای به این نوع از بازی ها دارند و همیشه چیزی در آستین دارند که برای ما رو کنند.

در این مقاله می خواهیم دو بازی کارتی و جنگی با نام های Kenjin و Battle Line را که به تازگی عرضه شده و شباهت های زیادی بهم دارند را بررسی کنیم و ببینیم که کدام یک از این بازی ها بهتر هستند.

 

سامورایی ها یا قرون وسطی

همیشه باید خدا را شکر کرد که در دوره ای در ژاپن، افسران نظامی به نام سامورایی بودند و شوگان هایی به آن ها حکومت می کردند وگرنه یا تمام بازی های جنگی در فضا و بین سیارات بود یا با ارک ها به انسان ها حمله می کردیم.

در بازی Kenjin بازیکنان در نقش رهبران گروهی از نیروهای ژاپنی هستند که باید با حمله کردن به قلعه های مرزی (قلعه هایی که بین دو بازیکن قرار گرفته است) آن ها را فتح کرده و امتیازاتی را کسب کنند. در بازی Battle Line هم قرار است در 9 میدان جنگ به صورت همزمان حضور داشته باشیم و سعی کنیم با پخش نیروهای خود به صورت دسته بندی شده، در حداقل 5 میدان جنگ پیروز شویم و برنده بازی شویم.

چیدمان بازی battle line

از نظر منظر داستانی، به نظر ما هیچ کدام از این 2 بازی برتری نسبت به یک دیگر ندارند و داستان فقط مدیومی برای تعریف کردن حال و هوای بازی است و چه با سامورایی ها و چه با سربازان قرون وسطی، قرار است جایی را فتح کنیم و امتیازی بگیریم و در اینجا حرفی برای گفتن وجود ندارد.

 

روند بازی چه طوریه؟

در طول بازی Kenjin بازیکنان 13 کارت یکسان دارند و در هر نوبت 2 کارت خود را به 1 یا 2 قلعه جنگی اضافه کرده و سعی در فتح آن ها می کنند ولی در بازی Battle Line کارت ها به صورت تصادفی در دست بازیکنان قرار می گیرد و هر بازیکن باید سعی کند، بهترین کارت را در میدان نبرد بازی کرده و سعی در ساختن دسته ای سربازان به شکل خاصی کند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

دقیقا نقطه ای که این 2 بازی از هم جدا می شود، همینجاست. جایی که گیم پلی دو بازی به طور کامل متفاوت می شود.

 

استفاده از نیروهای مخفی

در بازی Kenjin به طور کلی دو نوع نیرو وجود دارد. نیروهای دسته اول، نیروهایی هستند که آن ها را به رو در یکی از قلعه ها قرار می دهیم و حریفمان می بیند که چه نیرویی را در آن جا قرار دادیم. نیروهای دسته دوم نیروهایی هستند که به پشت در قلعه ای قرار می دهیم و دارای توانایی به خصوصی هستند. این نیروها وقتی که تمام کارت های بازیکنان به اتمام رسید و فاز جنگ شروع شد، رو شده و از توانایی خود استفاده می کنند. مثلا سامورایی می تواند تمام کشاورزان حریف را بکشد یا کمان دار که می تواند سامورایی را بکشد.

کارت های بازی kenjin خرید بازی فکری kenjin

نیروهای دیگری هم هستند که می توانند نیروهای مخفی را رو کنند و قدرت آن ها را ببینند.

 

دسته بندی کردن نیروها

در بازی Battle Line هر کارت نیروها علاوه بر قدرتی که دارد، یک پرچم نیز حمل می کند و در هنگام فرستادن نیروها به میدان جنگی باید سعی کنیم که یک دسته نیرو مشخص و منظم را در یک میدان جنگی مستقر کنیم. مثلا قدرت یک دسته نیرو که اعدادشان به ترتیب است و از یک پرچم استفاده می کنند از دسته ای که اعدادشان یکسان است ولی پرچم های متفاوتی دارند، بیشتر است. چیزی که در بازی Battle Line مشاهده می شود، دقیقا همان چیزی است که در بازی پوکر می بینیم و در واقع ساختن دسته ای از کارت هاست که به ما کمک می کند بتوانیم در یک میدان جنگی پیروز شویم.

دسته بندی کردن نیروها در battle line

جنگ در کدوم بهتره؟

جنگیدن در بازی Kenjin به جنگ واقعی نزدیک تر است. ما می توانیم نیروهایی را مخفیانه به میدان نبرد بفرستیم و در زمان جنگ از قابلیت های آنان استفاده کنیم. می توانیم نیروهای حریف را بکشیم و حذف کنیم و هر کدام از نیروها قدرت مختص به خود را دارند. ولی در بازی Battle Line چنین چیزی و به این شکل دیده نمی شود و هدف ساختن دسته ای از کارت به شکل هایی است که در بازی مطرح شده و بر خلاف بازی Kenjin که تمام استراتژی ها در دست شماست، در بازی Battle Line شما باید سعی کنید که چیزی که بازی از شما می خواهد را انجام دهید تا برنده شوید.

کارت های بازی battle line

از سمت دیگر در بازی Kenjin دسته کارت های هر بازیکن کاملا مشابه با بازیکن دیگر است و عملا فقط تفکر بازیکنان است که می تواند در نهایت به پیروزی بازیکن یا باختش ختم شود در حالی که در بازی Battle Line بازیکنان به صورت تصادفی کارت هایی به دستشان اضافه می شود و مقدار زیادی از استراتژی بازی بر اساس کارت هایی است که در انتخابشان حق تصمیم گیری نداریم.

در بازی Kenjin هر کدام از قلعه ها شرایط خاصی را برای پیروزی و امتیاز گیری در اختیار بازیکنان قرار می دهد و با توجه به تعداد بالای قلعه ها در بازی، تکرار پذیری بازی نیز به همان اندازه بالا می رود ولی در بازی Battle Line میدان های جنگ به 2 صورت بین 2 بازیکن قرار می گیرد. یک حالت عادی که قوانین بازی بر روی تمامی میدان های نبرد به صورت یکسان اعمال می شود و یک حالت پیشرفته که در آن هر میدان نبرد قوانین خاص خودشان را دارند که جذابیت بازی پیشرفته مطمئنا از حالت ساده آن بیشتر می شود.

علاوه بر این در بازی Battle Line کارت هایی به نام تاکتیک وجود دارد که یک عنصر غافلگیری جذاب را به بازی اضافه می کند. بازیکنان بعد از بازی کردن هر کارت نیرو در میدان های نبرد می توانند یا یک کارت نیرو جدید بردارند یا یک کارت تاکتیک از دسته کارت تاکتیک به دست خود اضافه کنند و سپس در طول بازی این کارت تاکتیک را در یکی از میدان های نبرد گذاشته و حریف خود را غافلگیر کنند. این عنصر غافلگیری و سورپرایز شدن در بازی Kenjin توسط همان نیروهای مخفی انجام می شود و موردی دیگری در این بازی دیده نمی شود.

 

حرف آخر

وجود 2 بازی با تم و روند داستانی مشابه همیشه ممکن است بازیکنان را سر درگم کند که کدام عنوان برای آن ها مناسب تر است ولی با کمی دقت بیشتر در روند بازی می توان جزییاتی را مشاهده کرد که بتوان در تصمیم گیری ما کمک کند. قطعا یکی از مهمترین عنصر های بازی های جنگی امکان غافلگیر کردن حریفان و یا کشتن نیروهای حریف است که بیشتر در بازی Kenjin دیده می شود ولی دسته بندی کردن نیروها بر اساس کارت های بازی، چیزی است که توسط بازی Battle Line به شما داده می شود پس انتخاب نهایی با شماست که کدام را انتخاب کنید.

البته قبل از تمام کردن این پست این موضوع را نیز با شما در میان بگذاریم که بازی Kenjin برای 2 الی 4 نفر طراحی شده ولی بازی Battle Line فقط توسط 2 نفر قابل بازی است و یک بازی 2 نفره محسوب می شود.

قبلا جعبه گشایی بازی Kenjin را داشته ایم که می توانید در قسمت جعبه گشایی ها مشاهده کنید.

شما می توانید برای خرید بازی Kenjin به فروشگاه بازی نوین مراجعه کنید.

نظر شما در مورد بازی Kenjin و Battle Line چیست؟ کدام بازی را بیشتر دوست دارید؟ نظر خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

داود سامانی

از اون موقعی که یادم میاد بازی کردن رو دوست داشتم. البته بیشتر ویدیو گیم. از میکرو به بعد همه نسل ها رو تجربه کردم و بیشترین زمان تفریحم رو به بازی گذروندم تا با بردگیم آشنا شدم. حالا هم قراره تا جایی که می تونم شما رو بیارم توی دنیای خودم. دنیای بدون مرز بازی های رومیزی!!!

مطلب پیشنهادی

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام از خدمات پرفروش و پرطرفدار مای ممبر است. خرید لایک اینستاگرام تضمینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *