روش‌های افزایش اف پی اس در بازی فری فایر چیست؟

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل در سبک بتل رویال که بسیاری از گیمرهای در داخل و خارج از کشور آن را تجربه می‌کنند، Garena Free Fire است. شرکت توسعه دهنده این بازی یک نسخه پیشرفته‌تر از بازی فری فایر را با نام Garena Free Fire MAX ایجاد کرده است. در حالی که Free Fire MAX تمام ویژگی‌های فری فایر اصلی را دارد، همچنین پیشرفت‌های گرافیکی مختلفی به بازی اضافه شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است در هنگام تجربه بازی فری فایر با مشکل افت نرخ فریم مواجه شوید که می‌تواند تجربه گیم پلی شما را خراب کند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که چگونه FPS را در بازی فری فایر و Garena Free Fire MAX افزایش دهید تا بتوانیم از بازی لذت ببریم.

افزایش اف پی اس در بازی فری فایر

تنظیمات FF MAX را در فری فایر مکس تغییر دهید

در صورتی که نسخه مکس بازی فری فایر را تجربه می‌کنید، برای افزایش اف پی‌ای در بازی فری فایر نیاز است تا به بخش تنظیمات بازی رفته و سپس به قسمت تنظیمات FF MAX بروید.

توسعه دهندگان این بخش را به نسخه مکس اضافه کرده اند تا بازیکنان بتوانند از پیشرفت‌های گرافیکی اضافی بازی لذت ببرند. با این حال، این تنظیمات همچنین می‌تواند گیم پلی شما را با مشکل مواجه کرده و باعث شود که نرخ فریم کندتری را تجربه کنید.

وقتی برخی از این تنظیمات روشن می‌شوند، گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر با مشکلات متعددی برای اجرا بازی مواجه می‌شوند، زیرا می‌توانند سخت افزار گوشی هوشمند شما را با مشکل مواجه کند. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش FPS بازی فری فایر نیاز است تا در بخش FF MAX از تنظیمات زیر استفاده کنید:

  • Visual Effects: Off
  • HD Texture: Off
  • Vehicle Effects: Off
  • Lobby Style: Classic
  • Animation: Classic

این موارد تنظیماتی هستند که معمولاً فعال کردن آن‌ها باعث می‌شود که بخش قابل توجهی از سخت افزار شما درگیر شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که خاموش کردن این تنظیمات باعث می‌شود تا گرافیک و جلوه‌های بصری بازی بدتر شود. با این وجود، گیم پلی روان‌تری را تجربه خواهید کرد و فریم ریت بازی بیشتر خواهد شد.

تغییر تنظیمات Display

در صورتی از نسخه کلاسیک بازی فری فایر استفاده می‌کنید، به تنظیمات FF MAX دسترسی نخواهید داشت. در چنین شرایطی نیاز است تا به تب Display بیایید و تغییراتی را در این بخش ایجاد کنید تا بتوانید از این طریق اف پی‌ای بازی را افزایش دهید. بهترین تنظیمات در بخش Display برای افزایش FPS به شرح زیر است:

  • Graphics: Smooth
  • High FPS: Normal

اگرچه یک گوشی‌های هوشمند قدیمی احتمالاً می‌توانند بازی را در تنظیمات گرافیک استاندارد اجرا کنند، با این حال پیشنهاد ما این است که تنظیمات گفته شده را اعمال کنید تا سخت افزار گوشی شما کمتر تحت فشار قرار گیرد. برای رسیدن به این هدف بهتر است تا تنظیمات Graphics را روی Smooth قرار دهید. حتی اگر با انجام این تغییرات گرافیک بازی عالی به نظر نرسد اما می‌تواند گیم پلی روان‌تری را تجربه کنید. علاوه بر این، بازی‌های آنلاین مانند فری فایر بهتر است تا گرافیک کمتری داشته باش اما FPS بهتری را ارائه دهد.

همچنین در بخش تنظیمات High FPS، پیشنهاد ما این است که آن را روی Normal قرار دهید چرا که اگر این تنظیمات روی بالاتر باشد نه تنها با افت فریم جدی مواجه خواهید شد، بلکه ممکن است بازی شما نیز از کار بیفتد. این موضوع زمانی حادتر می‌شود که گوشی‌های هوشمند ارزان قیمتی داشته باشید.

نکات مهم برای جلوگیری از گرم شدن گوشی

نکات مهم برای جلوگیری از گرم شدن گوشی

حتی اگر تمام تغییرات فوق را انجام داده باشید، ممکن است با مشکلاتی مثل گرم شدن گوشی موبایل مواجه شوید. برای جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد ما این است که به نکات زیر توجه داشته باشید:

باتری را به طور کامل شارژ نکنید

اگر باتری خود را تا 100 درصد شارژ کنید، احتمال اینکه با مشکل گرمای بیش از حد موبایل مواجه شوید، افزایش پیدا می‌کند. شارژ مداوم باتری تا ظرفیت کامل، چرخه عمر باتری را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است تا باتری را بین 80 تا 90 درصد شارژ کنید، مخصوصاً اگر قصد بازی کردن با گوشی را دارید.

روشنایی را کم کنید

در حالی که روشنایی برای بازی کردن و تجزیه و تحلیل محیط بازی شما مهم است، نیازی نیست که بازی را با روشنایی بالا انجام دهید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که روشنایی را در مقدار متوسطی قرار دهید، به خصوص اگر اتاق شما دارای نور کافی باشد.

روشنایی بیشتر به معنای تلاش بیشتر سخت افزار گوشی هوشمند است که باعث داغ شدن گوشی و تخلیه باتری می‌شود.

به گوشی استراحت دهید

احتمالاً این توصیه را شنیده اید که باید بین بازی استراحت کنید تا فشار روی چشم‌های خود را کاهش دهید. این نه تنها برای بینایی شما صادق است، بلکه برای گوشی شما نیز موضوع مهمی است. استفاده طولانی مدت از تلفن در طول بازی، گوشی را بیش از حد گرم می‌کند. به پیشنهاد ما این است که ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه بازی را انجام دهید و سپس پنج تا ده دقیقه استراحت کنید تا گوشی شما خنک شود.

از حالت بازی استفاده کنید

امروزه اکثر گوشی‌ها دارای حالت بازی هستند. این حالت اعلان‌های اضافی را خاموش می‌کند، برنامه‌های پس زمینه را می‌بندد و بازی را در اولویت قرار می‌دهد. اگر حالت بازی اختصاصی ندارید، می‌توانید تمام برنامه‌های پس زمینه را ببندید و بلوتوث یا سایر ویژگی‌هایی را که برای بازی به آن نیاز ندارید خاموش کنید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با روش‌های افزایش اف پی اس در بازی فری فایر آشنا کردیم. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید نرخ فریم بازی فری فایر را افزایش دهید. همچنین در صورتی که قصد دارید تا اقدام به خرید جم بازی فری فایر شوید، می‌توانید از طریق وب سایت تاپ جم شاپ به این هدف دست پیدا کنید و جم این بازی بتل رویال جذاب را با کمترین قیمت ممکن و به صورت ریالی خریداری کنید.

درباره ی مدیر سایت

مطلب پیشنهادی

الگوریتم اثبات سهام چیست؟ (Proof of Stake)

استیکینگ چیست؟ استیکینگ به زمانی گفته میشود که افراد توافق می کنند در ازای فرصتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *