تجربه بازی زیر خاکی

 

تجربه بازی زیر خاکی

بیش از 2 سال از عرضه بازی زیر خاکی می گذرد و تجربه بازی زیر خاکی را به تعداد بسیار زیادی داشته ایم ولی شاید الان وقت مناسبی باشد که در مورد این بازی بیشتر صحبت کنیم و ببینیم که چه چیزی در بازی زیر خاکی است که باعث می شود این بازی را پشت سرهم بازی کنیم.

 

محتویات بازی زیر خاکی

داستان بازی زیر خاکی

درود بر تو ای جوینده زیر خاکی. به این زمین پر از گنج و اشیا گرانبها خوش آمدی. شجاع باش و خاک ها را کنار بزن و تا می توانی گنج های نهفته را بدست بیاور. اما مراقب باش! اگر زیاد طمع کنی ممکن است همه را از دست بدهی.

متن نوشته شده داستان بازی زیر خاکی است که در بالا برایتان آورده ایم. به طور خلاصه ما در بازی زیر خاکی سعی می کنیم که با استفاده از شانس و مهارت خود و خطرپذیری در برداشتن گنج های مختلف، خود را بیازماییم و به ثروتی درخور توجه دست پیدا کنیم.

بازی زیر خاکی در واقع برگردانی از بازی Dead Man’s Draw است که در آن تصاویر فارسی در کنار تم ایرانی تر قرار داده شده است. این بازی که تقریبا 2 سالی از عرضه آن می گذرد، یکی از بازی های معروف ایرانی می باشد و هر کسی که با بازی های رومیزی و کارتی سر و کار داشته باشد، قطعا نام این بازی به گوشش خورده است.

 

روش انجام بازی زیر خاکی

روش انجام بازی زیرخاکی بسیار ساده است. در ابتدا تمامی کارت هایی با ارزش 2 ( کارت هایی که عدد 2 بر روی آن ها وجود دارد ) را جدا کرده و آن ها را بر زده و یک دسته کارت با نام دسته کارت های سوخته می سازیم. سپس مابقی کارت ها را بر زده و یک دسته کارت از تمامی کارت های باقی مانده می سازیم.

در هر نوبت بازیکنان در نوبت خود یک کار می توانند انجام دهند. یک کارت از دسته کارت اصلی رو کرده و کار مربوط به آن را انجام دهند. مثلا کارت اسطرلاب به شما اجازه می دهد که 1 کارت بعدی را مشاهده کرده و کارت دشنه به شما اجازه می دهد که به شما اجازه می دهد یکی از کارت های دیگران را بدزدید و بازی کنید. اگر می خواهید روش انجام بازی زیر خاکی را به طور دقیق تر مشاهده کنید، به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید بازی زیر خاکی

حال بازیکنی که نوبت وی است می تواند یا یک کارت دیگر رو کند و مجددا قابلیت آن را استفاده کند یا اینکه در همینجا متوقف شده و تمامی کارت های رو شده را به جلوی دست خود اضافه کند. اگر در هر زمانی از رو کردن کارت، یک کارت تکراری رو کنیم، تمامی کارت های رو شده می سوزد و در این نوبت هیچ کارتی نصیب بازیکن نمی شود و نوبت نفر بعدی است.

همانطور که گفتیم اگر انتخاب کنیم که کارت جدیدی رو نکنیم، تمامی کارت های رو شده را به دست خود اضافه می کنیم و بالاترین عدد هر نوع کارت، امتیاز ما را در پایان بازی مشخص می کند.

بازی زمانی به اتمام می رسد که کارت دیگری در دسته کارت ها برای رو کردن وجود نداشته باشد و برنده بازی کسی است که مجموع امتیازات گرفته شده توسط وی از مابقی بازیکنان بیشتر باشد.

بازی یک حالت پیشرفته نیز دارد که در آن شما می توانید با استفاده از انگشتر های مخصوص ( کارت های انگشتی ) قدرت های ویژه تری را کسب کنید.

کارت های بازی زیرخاکی

زیر خاکی همین قدر آسان است؟

زیرخاکی به همین قدری که گفته شد، آسان است. یعنی اینکه چه کاری راحت تر از این است که شما فقط یک کارت رو کنید و کار آن را انجام دهید؟ توانایی هر کارت هم که بر روی یک کارت خلاصه نوشته شده است. دیگر چه چیزی راحت تر از این که شما می توانید خیلی سریع یک بازی را یاد بگیرید و بازی کنید.

یادگرفتن بازی زیر خاکی شاید بیشتر از 5 دقیقه طول نکشد ولی هر دست از بازی حدود 20 دقیقه در حالت 4 نفره زمان خواهد برد. یکی از برگ های برنده این بازی، امکان بازی کردن آن با افرادی در سنین مختلف است. اگر با بزرگسالان یا نوجوانان بازی کنید، می توانید به تمامی قوانین بازی پایبند باشید و در هر لحظه از بازی حواستان به این باشد که چه کسی از بقیه امتیاز بیشتری جمع کرده و چگونه باید این امتیازات را از چنگ آن ها در بیاورید ( با استفاده از کارت های دشنه و تپانچه )

حتی کل کل خاصی هم بین شما و بقیه بازیکن ها بوجود می آید که چه کسی می تواند بیشترین امتیاز را گرفته و رکورد بزند و یا اینکه در این دور چه کسی را به خاک سیاه بنشانیم.

از طرف دیگر این بازی برای کودکان هم بسیار جذاب است. تجربه این بازی را با کودکان زیر 7 سال داشته ایم و آن ها با اینکه زیاد به قوانین بازی پایبند نیستند ( اصلا پایبند نیستند! ) ولی با خود شکل ها و تصاویر کارت ها بازی می کنند و قوانینی برای خود به وجود می آورند که باعث سرگرمی آن ها می شود.

یکی از نکات جالب دیگر بازی زیر خاکی این است که شما می توانید این بازی را با افراد بیشتر از 4 نفر هم بازی کنید. یعنی می توانید با خرید 2 بسته از بازی و ترکیب کردن آن ها، با 5 الی 8 نفر این بازی را انجام دهید و لذت بیشتری ببرید.پ

 

بازی های مشابه زیرخاکی

بازی زیرخاکی در سبک Push Your Luck یا بختت را بیازما! است. یعنی شما باید به شانس و اقبال خود بسنده کنید و از بازی های معروف این سبک می توان به بازی گربه های انفجاری اشاره کرد ولی اگر نظر ما را بخواهید، شبیه ترین بازی و البته بازی پیشرفته تر نسبت به بازی زیر خاکی، بازی Port Royal است.

در بازی Port Royal بازیکنان در نقش کاپیتان های کشتی های دریایی هستند که باید با استفاده از بهترین خدمه و استخدام آن ها، دست به یک ماجراجویی دریایی بزنند. در این راه با کشتی دزدان دریایی برخورد کرده و با غرق کردن آن ها به سکه و طلا دست پیدا می کنند و یا با استفاده از نقشه های مختلف، گنج های متفاوتی را به دست می آورند

بازی Port Royal هم مانند بازی زیر خاکی شما را مجبور به کشیدن کارت می کند ولی در این مسیر شما می توانید با دقت کارت هایی را انتخاب کنید و مانند زیر خاکی همه چیز به شانس بستگی ندارد. شما می توانید روش انجام بازی Port Royal را در سایت بازی نوین مشاهده کنید. همچنین ما یک دست کامل این بازی را بازی کرده ایم که می توانید از طریق لینک زیر ببینید.

زنگ بازی Port Royal

نظر شما در مورد بازی شانسی و کارتی چیست؟ چه بازی هایی در این سبک را دوست دارید و به دیگران پیشنهاد می کنید؟

داود سامانی

از اون موقعی که یادم میاد بازی کردن رو دوست داشتم. البته بیشتر ویدیو گیم. از میکرو به بعد همه نسل ها رو تجربه کردم و بیشترین زمان تفریحم رو به بازی گذروندم تا با بردگیم آشنا شدم. حالا هم قراره تا جایی که می تونم شما رو بیارم توی دنیای خودم. دنیای بدون مرز بازی های رومیزی!!!

مطلب پیشنهادی

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام از خدمات پرفروش و پرطرفدار مای ممبر است. خرید لایک اینستاگرام تضمینی …

یک دیدگاه

  1. من خیلی اهل بازی کارتی هستم و به نظرم طراحی های اینجور بازیها خیلی سخت و جالبه
    زیر خاکی رو توی بازیهایی که میکنیم از همه بیشتر دوست دارم و پیش اومده ساعتها پشت سرهم بشینیم و بازی کنیم
    من ۳۰ سالمه و متاهلم با کل خانواده و حتی پدر و مادرم بازی میکنیم و برا اونا هم هیجان داره
    ممنون از تیم طراح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *